[linux] Re: Linux server

Wo Nov 4 09:01:06 CET 2015

Aldus schreef wishwanraspe op Tue, Nov 03, 2015 at 11:22:03PM +0100:
> Hallo Gents,
>
> Ik wil vanuit Linux een Trusted connection met een Windows server maken.
>
> Tevens zal er een een netwerk gebouwd moeten worden  met een Windows domaincontroller. De Linux-server is een domainmember in het Windows domein. Binnen het netwerk zijn een Windows-client en een Linux-client actief
>
> Ik wil dit eerst testen in een virtuele omgeving om daarna in het praktijk uit te voeren met Cisco switches.
> Kan iemand mij helpen hoe ik dit kan realiseren?
>
> Groeten
>
> Wishwan

Beste Wishwan,

De vraag is niet geheel duidelijk.

U kunt gewoon op de Linux hosts Samba installeren. Iets moeilijker wordt
het als u de de gebruikers op de Linux machines ook wilt laten authenticeren
door de domain controller.

Voor extra veiligheid kunt u kiezen uit firewalls, 802.1Q VLANs, Cisco
Port Security, 802.1X port-based authentication of VPNs.

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--

		Beware of logic, for it leads to paradox.
		Steer clear of paradoxes, for they defeat logic.