[linux] Re: hoe benader ik deze (usb)sd-kaart

Daniel C. von Asmuth asmuth op xs4all.nl
Vr Okt 9 11:13:22 CEST 2015

Aldus schreef jjge op Fri, Oct 09, 2015 at 07:42:10AM +0200:

> sd is correct, maar het betkent verschillende dingen: sd-kaarten is er
> 'e'en van (Secure Digital card) maar in /dev/sd* betekent het "SCSI
> Disk". Alle hard disks worden tegenwoordig vermomd als scsi disks
> (vroeger had je ook /dev/hdx en /dev/fdx voor IDE en floppy disks).

Dat klopt niet helemaal, maar je moet harde schijven kunnen zien met
cat /proc/partitions. Daarin zul je ook USB stickjes vinden, maar geen
floppy discs of cd-roms.

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth