[linux] Re: switch user

Fred fred.d op xs4all.nl
Di Sep 1 22:04:00 CEST 2015

Op 01-09-15 om 21:29 schreef Hans Paijmans
> Nederlandse systeemmeldingen...? huuuhhh...
>
> capslock zal wel te gemakkelijk zijn. Rare tekens in het password die
> door LANG veschillend worden geinterpreteerd, of een andere
> toetsenbordinstelling van de gebruiker?

Wellicht van de nederlandstalige versie van KDE..?
Was mij niet opgevallen als vreemd..:-)

Capslock is het inderdaad niet.
Ik had voor dit doel ook een eenvoudige test gebruiker aangemaakt met een even eenvoudig password.
Op mijn zoektocht naar een oplossing las ik iemand met hetzelfde probleem.
Hier was het probleem dat 'hij' als gebruiker niet tot de group 'wheel' behoorde.
Ik probeerde deze oplossing, maar blijkt dat ik die group niet heb.

Ik behoor echter wel tot de group 'sudo'

Fred