[linux] Re: gebruikersrechten voor aagjes..?

Fred fred.d op xs4all.nl
Do Sep 3 17:53:24 CEST 2015

Op 03-09-15 om 17:16 schreef Arjan van Lent:
> Als het goed is is de groep die gekoppeld zit aan je home de groep van de
> gebruiker dus daar zit standaard niemand in. Rechten voor alle gebruikers
> worden meestal alleen uitgedeeld bij het gebruik van web folders in de
> homes.
> Als je niets deelt en geen websites in je home hebt kan je dus best je home
> 700 chmodden.

Ja inderdaad... die website zou wel een  argument zijn...
Maar dan zou ik denken dat wel de ~/home/dir/ die rechten zou hebben
maar de subdirs dan niet.
In het geval van een website die ~/home/public_html of /www dir weer wel...

Toch..?

Fred