[linux] Re: gebruikersrechten voor aagjes..?

Frederik Vos inktvis75 op gmail.com
Vr Sep 4 13:02:23 CEST 2015

> Inderdaad is dat een beetje vreemd. Het hangt af van de distributie.

In principe zouden distributies zich aan UPG (User Private Group) standaard
moeten houden,
en daarvoor moet de juiste umask ingesteld worden.
Het gedrag van de distro kan op 2 manieren beinvloed worden: default umask
in bijv. .bash_profile of nog beter in /etc/login.defs
-> USERGROUPS_ENAB yes

--
greetz,
 Frederik Vos