[linux] Re: Cybercrime: digitale gijzeling

Eric de Hont eric op hobiho.nl
Di Sep 29 06:40:19 CEST 2015

Op 28-09-15 om 10:03 schreef H Bekkers:
> L.S.
> Er zijn ook cybercriminelen, die nepsites van banken sturen, waarmee ik
> geen enkele relatie heb. Kennelijk zijn zij daar niet van op de hoogte.
> Houden zo. De mails niet openen, maar direct doorsturen naar Fraudehelpdesk
> en je eigen bank(en). Daarna verwijderen. Ook de bevestigingen van de
> meldingen verwijderen en de prullenbak leegmaken.

Wat voor kwaad kan zo'n mail in je prullenbak? ;-)

Zelf verwijder ik zulke mails nooit, maar sleep ze naar de folder waar
Spammassasin wijsheid uit put om ham van spam te onderscheiden.

Groeten,
Eric