[linux] Cups 1.7.5 updaten naar 2.1.3

Jordy Deweer jordydeweer op gmail.com
Vr Apr 15 10:56:08 CEST 2016

Hallo allemaal,
Ik ben blind en gebruik een brailledrukker (een printer voor
brailleschrift). Deze kan dmv Cups aangestuurd worden, maar Debian, mijn
distro, levert alleen de 1.7.5-11 release mee. Deze is echter veel te
oud waardoor ik een update moet arrangeren. Dat zou dus de 2.1.3-5
moeten worden, maar die is niet in de apt-repo te verkrijgen. Ik wil en
kan niet naar de testing repos overstappen vanwege de kans op een
instabiel susteem, iets wat ik met niet kan veroorloven! M'n systeem is
daar al eens op gecrasht waardoor ik een volledige herinstallatie moest
gaan uitvoeren!
In de backports is Cups 2.1.3 niet te verkrijgen. Ik vermoed daardoor
dat ik Cups volledig vanaf nul, met de broncode, moet gaan compileren en
installeren.
Ik heb echter reeds gezien dat dat nog wel eens moeilijk kan worden
vanwege wat extra tooltjes, bindings, compilers en noem maar op!
Daarom vraag ik graag het volgende:
Kan iemand me helpen dit probleem as soon as possible op te lossen zodat
ik de drukker tenvolle kan gebruiken?

Alvast bedankt voor de evt. hulp!
Groetjes en een fijne dag nog voor iedereen,
Jordy

-- Distributie: Debian → Versie: 8.4 Jessie
Huidige Cups-versie: 1.7.5-11+deb8u1 → Gewenste Cups-versie >= 2.1.3
Orca-versie: 3.20.0
Desktop-omgeving: Mate
Algemene pc-info: 500gb hdd, 8gb ram, 3usb 3.0-poorten, Nvidia
videokaart, Intel Core i7-4xxxHQ quad-core processor, azerty toetsenbord
en ingebouwd touchpad (niet vaak gebruiket, dat touchpad)
CD-rom-speler/brander ingebouwd, Realtek hd audio geluidskaart,
ingebouwde camera+microfoon, wifi / ethernet aanwezig, hdmi + display
aanwezig, mixed audiojack female voor microfoon + headset + in/uitgang
voor subwoofer (accessoire meegeleverd met notebook), kensington-slot
(nooit gebruikt) en de stroompoort + natuurlijk de koelingroosters.
Inwendige temperatuur vaak tussen de 40°C en de 60°C. Bij zware taken
tot 85°C zonder merkbare grote verschillen!