[linux] Re: Cups 1.7.5 updaten naar 2.1.3

Vr Apr 15 13:46:00 CEST 2016

Aldus schreef Jordy Deweer op Fri, Apr 15, 2016 at 10:56:08AM +0200:
> Hallo allemaal,
> Ik ben blind en gebruik een brailledrukker (een printer voor
> brailleschrift). Deze kan dmv Cups aangestuurd worden, maar Debian, mijn
> distro, levert alleen de 1.7.5-11 release mee. Deze is echter veel te
> oud waardoor ik een update moet arrangeren. Dat zou dus de 2.1.3-5
> moeten worden, maar die is niet in de apt-repo te verkrijgen. Ik wil en
> kan niet naar de testing repos overstappen vanwege de kans op een
> instabiel susteem, iets wat ik met niet kan veroorloven! M'n systeem is
> [...]

Beste Jordy,

Dat is iets meer hardware info dan we nodig hebben, maar u zegt bijna
niets over de drukker. U vermeldt wel een processor model, maar laat de
belangrijke processor-architectuur weg. De processor kan vermoedelijk
via hardware emulatie zowel 16-bits, 32-bits, als 64-bits software
draaien, dus is belanrijk voor welke architectuur uw OS gecompileerd is.

Op een RPM-based systeem is het niet zo moeilijk om nieuwere software te
'backporten' door de Source RPM te compileren. Bouwen vanaf de broncode
kan ook, maar dan moet op het bouwsysteem dezelfde disctributie worden
geïnstalleerd.

Systeem gecrashed? Als een reboot plus fsck niet genoeg is om uw systeem
weer aan de praat te krijgen, kunt u de laatstge goede back-up
terugzetten.

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth