[linux] Probleem met installeren keyboard-configuration

Jordy Deweer jordydeweer op gmail.com
Wo Apr 20 12:27:20 CEST 2016

Beste mensen,
Ik moet toegeven dat ik iets gedaan heb wat niet altijd zo wordt
aangeraden, maar toch heb ik het gedaan. Dit vanwege de pakketen die op
de Debian 8 release te oud zijn voor wat ik ermee moet doen.
Ik krijg Ubuntu en Fedora niet aan de praat op mijn systeem, aar dat
heeft te maken met mijn toegankelijkheidshulpmiddelen.
Maar wat heb ik nu precies gedaan? Ik heb mijn jessie release vervangen
door de stratch release van Debian. Ik werk dus op de testing releases!
Ik heb dit met overwegen gedaan en tot nu toe werkt het allemaal, maar
een ding loopt mis!
als ik sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade uitvoer, dan krijg ik
op een gegeven moment een helppagina die ik gewoon met q weg kreeg, maar
niet kort daarna kwam de melding:

update-rc.d: error: insserv rejected the script header
dpkg: fout bij verwerken van archief
/var/cache/apt/archives/keyboard-configuration_1.141_all.deb (--unpack):
  subproces nieuw pre-installation script gaf een foutwaarde 1 terug
Fouten gevonden tijdens verwerken van:
  /var/cache/apt/archives/keyboard-configuration_1.141_all.deb
jordy op pc-jordy:/home$

Kan iemand helpen aub? Op die foutmelding ging al mijn werk de vorige
keer naar de haaien en mocht ik gewoon Debian opnieuw installeren! Dit
wil ik absoluut niet meer doen! Niet dat het me niet lukt, maar dat is
ook niet echt het beste leven voor mijn, en ieder anders, harde schijf!

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Vrgr, Jordy