[linux] Re: dual boot medion md8302

harry.harmsen op gmail.com harry.harmsen op gmail.com
Wo Aug 10 23:41:19 CEST 2016

Hans, hoewel ik niet veel verstand van Linux heb (draai nu een jaar met
Linux Mint in een dual boot met Windows 7), doet je hele verhaal mij wat
vreemd aan. Is het niet zo dat je op een Windows-machine (zonder eerst die
dingen die jij in Windows gedaan hebt) de Linux-dvd/ -usb in de machine
stopt en hem daar dan van laat opstarten? Je krijgt dan de mogelijkheid om
Linux live te draaien of te installeren. Als je installeren kiest, krijg je
dacht ik weer de keus voor dual boot en als je dat allemaal afwerkt zit er
GRUB op en kun je vervolgens kiezen (ik weet even niet meer hoe dat precies
ging) voor welk OS je als eerste wilt laten opstarten (en wil je een keer
in het andere OS starten dan kun je in het GRUB-scherm daarvoor kiezen).
Of schrijf ik nu allemaal onzin?

Groet,
Harry Harmsen
Assen