[linux] 32 of 64 bits distributie?

Do Aug 25 16:20:56 CEST 2016

Aldus schreef paai op Thu, Aug 25, 2016 at 02:30:21PM +0200:

> Op dit ogenblik staat die Intel voornamelijk internet-servertje te spelen,
> maar hij wordt via NX ook als desktop gebruikt. In de logeerkamer staat een
> tweede, wat jongere machine uit z'n neus te vreten omdat hij met Windows 10
> moet zorgen voor TV op die logeerkamer.
>
> Om internet TV van Ziggo te krijgen moet er minimaal Windows 7 op staan. Ik

Hoe is het mogelijk dat de Linux gemeenschap er nog niet in is geslaagd
om Ziggo te dwingen een echt O.S. te ondersteunen?

> zou het liefst die twee machines willen omwisselen, maar dat is een heel
> gedoe omdat de server op de vliering staat. Is het echt uitgesloten om Win10
> op die Intel te zetten? Ik heb dat efi, of uefi-gedoe nooit goed begrepen en
> ben al blij dat ik een paar weken terug Linux en Win10 samen op mijn
> hoofd-computer heb kunnen zetten. Al moet ik Linux nog steeds vanaf Win10
> doorstarten...

Een grove inschatting is dat die oude machine geschikt zou kunnen zijn
voor Windows 7. Eventueel moet u de harde schijf en/of de grafische
kaart vervangen.

De vele berichten op het Web suggereren dat Windows 10 op oudere (meer
dan 3 jaar geleden gebouwde) hardware vaak problemen oplevert.

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--

		Beware of logic, for it leads to paradox.
		Steer clear of paradoxes, for they defeat logic.