[linux] Fwd: php-shellscript vraag

L.G. de Lagh laghdelg op gmail.com
Ma Dec 12 12:38:07 CET 2016

Beste,

sorry, was iets te snel.
Opzet bash-scriptje, aan te roepen vanuit PHP in dit geval, zo:

#!/bin/bash
blahfunctie()
{
   bash-statements en programming
}
blahfunctie &
exit

De functie wordt direct op de (bash)achtergrond uitgevoerd zodra ie
gedefinieerd is.
OK zo?

Mvg, LGdL

---------- Doorgestuurd bericht ----------
Van: L.G. de Lagh <laghdelg op gmail.com>
Datum: 12 december 2016 12:23
Onderwerp: Re: [linux] php-shellscript vraag
Aan: paai <j.j.paijmans op gmail.com>

Beste,

even uit de losse pols, op gevaar af van mispoes, maar goed bedoeld hoor...
In het door paai gegeven PHP-scriptje wordt de "&" m.i. niet door bash maar
door PHP geinterpreteerd.
Wat wel zou moeten kunnen: in PHP-script een bash-scriptje aanroepen,
d.w.z. executeren in bash-shell.
Het bash-scriptje zo afgericht dat ie zichzelf per omgaande naar de
achtergrond verplaatst en aldaar wordt uitgevoerd.
Schematishe opzet:

#!/bin/bash
## bash-statements and programming
## Laatste 2 statements (de & wordt in bash geinterpreteerd):
$0 &
exit

Mvg. LGdL

Heren en dame.