[linux] all-in-one printer -- tips gevraagd

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Do Dec 22 15:51:06 CET 2016

On Thu 22 Dec 2016, Mark Janssen wrote:

> Zelf heb ik de voorkeur aan printers/scanners van Brother... die hebben
> namelijk gewoon vanuit Brother linux drivers.

Ik had voor de Canon een Brother ding, maar daarvan droogde het inkt
sneller van in, plus dat ie al vond dat het op was als er nog een aardig
laagje zichtbaar was; daarnaast weigerde ie ook te scannen als het inkt
op was. Dat soort fratsen hou ik niet van.

Brother laserprinters zijn wel redelijk goede apparaten, als je
tenminste de modellen met BR-Script hebt (hun versie van postscript wat
gewoon in orde is voor zover ik heb kunnen bepalen). Het is soms wel
lastig om de PPD file uit de apple driver image te peuteren; daarmee
doen die printers het dan wel prima, terwijl ze eigenlijk willen dat je
een hoop brother driver zooi installeert in je linux systeem. Nergens
voor nodig.

Paul