[linux] apache virtual hosts

Hans Paijmans j.j.paijmans op gmail.com
Zo Jul 3 09:49:26 CEST 2016

Hoi
zoals sommigen van jullie weten werkt het apache virtual host systeem
met twee directories: sites-available en sites-enabled. In de
sites-available staan de configuratiebestanden en in sites-enabled staan
links naar die bestanden.

Nu heb ik meerdere sites onder mijn hoede (variaties op onze namen en
.org, .net en .nl varianten) die naar dezelfde document root verwijzen.
Het zou dus voor de hand liggen om in sites-available een enkel
configuratiebestand te plaatsen en in sites-enabled verschillende links
naar die ene file te laten verwijzen. Dat schijnt tot mijn verbazing
niet te werken.

Heb ik iets over het hoofd gezien, of kan dat inderdaad niet?

Paai

--
Dr. J. J. Paijmans
v.a. Stettin