[linux] Re: apache virtual hosts

Hans Paijmans j.j.paijmans op gmail.com
Zo Jul 3 11:50:45 CEST 2016

Beste Daniel, ik weet hoe virtual hosts werken (en ik begrijp de sneer
in je laatste alinea niet helemaal.)

Ennieweej.

De laatste regel in mijn apache.conf luidt:

# Include the virtual host configurations:
IncludeOptional sites-enabled/*.conf

In de directory sites-enabled staan een stuk of twintig conf-files, die
op hun beurt naar een stuk of vijf websites verwijzen. Bijvoorbeeld:
www.xandrapaijmans.nl.conf, xandrapaijmans.nl.conf,
www.xandrapaijmans.com.conf etc.  zijn gelinkt naar
www.xandrapaijmans.nl, xandrapaijmans.nl, www.xandrapaijmans.com etc. in
de directory sites-available, en die verwijzen allemaal naar dezelfde
site: /var/www/xandrapaijmans.

Zelfs  'www.xandrapaijmans.nl' en 'xandrapaijmans.nl' vereisen volgens
mij aparte files in de sites-available directory.

--
Dr. J. J. Paijmans
v.a. Stettin