[linux] Re: Bluetooth in Virtualbox

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Do Jul 7 08:38:27 CEST 2016

On Wed 06 Jul 2016, Fred wrote:

> Wanneer ik nu virtualbox opstart en kies om windows 7 te starten omdat
> ik Mediamonkey wil gebruiken dan moet ik inderdaad in de virtualbox een
> vinkje zetten voor mijn bluetooth apparaat om deze aan de gang te
> krijgen. Deze mogelijkheid heb en gebruik ik dus ook. Ik zet er een
> vinkje voor en in de host werkt mijn verbinding met dit device inderdaad
> niet mer want nu galmt het geluid over mijn laptop speakers.
>
> Windows 7 is dan wel in staat om mijn telefoon te vinden dus stel ik
> wast dat mij bluetooth radio wel aan staat op deze virtualmachine.

Aha, het was idd. niet duidelijk dat je vanuit de virtuele machine ook
via bluetooth verbinding maakte met je telefoon (dat had ook met een
kabel gekund...).

> Vervolgens vind ik mijn Logitech device NIET. Dit Device heeft GEEN
> driver voor windows 7 nodig volgens de site van Logitech.
> Vanzelfsprekend het op ook op de knop van het Logitech device geduwd om
> windows in de virtualbox in de gelegenheid te stellen het ook te kunnen
> vinden.
>
> Maar dit lukt dus niet...

Dan denk ik: de bluetooth interface werkt dus wel in de virtuele
machine, alleen de logitech kan niet verbonden worden. Dat is dan een
probleem binnen windows, en heeft niks te maken met de virtualisatie.
Oftewel off-topic hier... Je hebt geen fysieke machine waar je windows 7
op kan installeren om te kijken of je het daar kan reproduceren? Want
dan kun je wat harder slaan richting logitech.

Misschien werkt het met windows 10 wel :) Je mag nu nog gratis (en voor
niks) upgraden.

Paul