[linux] Re: Bluetooth in Virtualbox

Oscar Roozen linux op okkie.nu
Do Jul 7 19:51:46 CEST 2016

On 07-07-16 19:05, Paul Slootman wrote:

> Dat is wel over versie 2.1.0, 7 jaar geleden...
> en dat ging over een interne bluetooth apparaat, niet via USB verbonden.
> Ik denk dat dat type bluetooth hardware inmiddels wel uitgestorven is.

Volgens mij heeft Fred inmiddels ook meermaals aangegeven dat die USB dongle
ook prima gezien wordt binnen de VM en dat alle hulp om een USB binnen de VM
zichtbaar te maken, welliswaar goedbedoeld maar overbodig is.

Tenminste, ik begrijp dat Windows wel via deze BT verbinding kan maken met
apparaten en ze ook kan gebruiken. Alleen de Logitech wordt niet gevonden.

Als die Logitech op hetzelfde moment wel gevonden kan worden door een ander
apparaat (en dat kan die ook, weten we nu) dan moet het probleem dus toch
ergens aan de windows-kant liggen.

Nog 1 dingetje om te proberen: je GSM heeft natuurlijk een ander BT-adres.
Deze windows VM komt met exact hetzelfde BT-adres aankloppen als even
daarvoor je Debian host deed. Als je nou voordat je de VM koppelt, eerst
vanuit Linux de boel echt helmaal unpaired, vergeet en delete, en je
probeert het dan nog een keertje.

Als het dan niet lukt, probeer dan iets meer verbose te zijn in de stappen
die je uitvoert, wat je eigenlijk verwacht en wat je werkelijk ziet.