[linux] Re: Bluetooth in Virtualbox

Der cl3m0t op gmail.com
Za Jul 9 18:54:40 CEST 2016

On 09-07-16 13:23, Oscar Roozen wrote:

> [...]
> ding, van welk type dan ook, stelde hem wel in staat een verbinding met zijn
> mobiel te maken. Dus die wordt gezien binnen Windows, is dan mijn conclusie.
> Toch waren er veel mensen die hem gingen helpen bij het zichtbaar maken van
> een USB device in een VM.

> koptelefoon het doet.
>
> Ik heb ook nergens gelezen dat het om een Koptelefoon gaat. Zelf ging ik uit
> van zo'n BT-to-Analog doosje omdat ik er zelf zo eente heb. Zo doen we
> allemaal aannames bij gebrek aan concrete informatie. ;-)
>
> Maakt allemaal in principe niet uit. A2DP is A2DP, of zijn er ook andere

A2DP is een van de bluetooth profielen. Daarnaast zijn er ook
verschillen bluetooth protocollen. De bluetooth verbinding tussen het
Windows vm en het mobieltje kan net zo goed via een ander profiel en
protocol gebeuren, die wel goed door Virtualbox zijn gevirtualiseerd.

> Laten we wachten op meer informatie van Fred. Ik ben ook benieuwd of het nou
> een Windows, een Linux, een Bluetooth of een VirtualBox probleem is.

Misschien kan Fred een linux vm aanmaken en testen of die Logitech
bluetooth apparaat het dan doet. Doet ie het wel, dan kunnen we
vaststellen dat het niet aan linux ligt of de bluetooth adapter.

groet,
Der