[linux] Re: Grafische Linuxinstallatie terugbrengen naar konsole

Micha Kersloot micha op kovoks.nl
Do Jul 14 11:37:15 CEST 2016

Hoi,

om nog wat opties toe te voegen. Het commando 'aptitude' kan ook een stuk beter overweg met dependencies dan apt-get als het gaat over opruimen. Je kunt in een curses omgeving een pakket selecteren om weg te gooien. Als je dan de dependencies markeert als 'automatisch geïnstalleerd' met <shift>-M worden deze automatisch gedeïnstalleerd als ze niet elders nodig zijn.

Als je voor het installeren en deïnstalleren altijd aptitude gebruikt (voor normaal gebruik compatible met apt-get: aptitude install <pkg>) houdt hij zelf ook bij welke dependencies automatisch geïnstalleerd zijn.

Met vriendelijke groet,
Micha Kersloot

www.kovoks.nl | www.mailcasa.eu | Volg @kovoks op Twitter
E micha op kovoks.nl