[linux] Re: Harde disk kwijt...

jjge jjge op xs4all.nl
Za Jul 16 18:03:19 CEST 2016

On 07/16/2016 05:29 PM, Hans Paijmans wrote:

> Nee, niet warrig. Je bedoelt dat hij willekeurige data op de partities
> gaat interpreteren als een partitietabel.
>
> Intussen vastgesteld dat er een kabeltje los zat en de disk is er weer.
> Maar waarom zou de bote afwezigheid van een disk Linux in een
> maintenanceshell droppen?

Raar blijft dan natuurlijk wel, dat het losgaan van één kabeltje leidt
tot een -in mijn ogen- perfect redelijke partitietabel. In dergelijke
gevallen krijg ik meestal gewoon een melding "disk inaccessible". Maar
de partitietabel die jij laat zien met sdb1p1 e.v. is perfect redelijk,
al is-ie wat ongebruikelijk... Random data zien er anders uit.