[linux] Re: Harde disk kwijt...

Guus Snijders gsnijders op gmail.com
Za Jul 16 20:52:00 CEST 2016

Op 16 jul. 2016 17:29 schreef "Hans Paijmans" <j.j.paijmans op gmail.com>:

> [...]
> Intussen vastgesteld dat er een kabeltje los zat en de disk is er weer.
> Maar waarom zou de bote afwezigheid van een disk Linux in een
> maintenanceshell droppen?

Eigenlijk is dat wel goed. Tijdens het opstarten gaat er wat mis, waardoor
hij niet aan de gewenste configuratie kan voldoen.
In principe kun je dan 2 dingen doen;
- proberen door te gaan en hopen dat de admin tijdig de logs leest en/of
merkt dat er iets niet klopt.
- stoppen met een foutmelding en de admin de kans geven het op te lossen.

In dit geval gaat het zelfs om een behoorlijk belangrijk stuk configuratie,
dus is het eigenlijk wel goed dat hij zo reageert. Voor hetzelfde geval
gaat het immers om een / of /usr partitie.
De nofail optie kende ik nog niet, maar dit geval is een goede demonstratie
waar die voor bedoeld is ;).

Mvg, Guus Snijders