[linux] bootable usb...

hans paijmans j.j.paijmans op gmail.com
Za Jul 16 21:44:00 CEST 2016

Nog steeds problemen met het maken van een bootable usb van een
bestaande installatie. Ik heb
http://www.radagast.ca/linux/copy_hd_to_usb.html gevolgd, maar dat werkt
niet.

De meeste sites beschrijven met allerlei variaties hoe je een iso image
van een distributiedisk moet maken, doorgaans gebaseerd op een 'dd'
commando. Maar ik denk niet dat je een 150 Gb harde disk daarmee op een
16 Gb USb stick kunt zetten, ook niet als de harde disk maar 14 Gb aan
files bevat...

Ik zou best blij zijn als het geregeld werd, want dan kan ik de
usb-stick opsturen en dan is er weer tien jaar van mijn mooie leventje
afgesloten.

paai