[linux] Re: Harde disk kwijt...

Guus Snijders gsnijders op gmail.com
Zo Jul 17 16:22:12 CEST 2016

Op 17 jul. 2016 15:14 schreef "jjge" <jjge op xs4all.nl>:

> [...]
partitie-informatie
[...]
> Ja, en dat gebeurt dan weer met een partitietabel. De gewone
> partitietabel onder DOS heeft maar plaats voor vier partities, dus die
> extra partities zitten ergens anders.

> Nee, dit ziet absoluut niet random uit. Het ziet er gewoon uit alsof
> deze partitie op een ander systeem gebruikt is.
>
> Het lijkt me iig heel onwaarschijnlijk dat dit door een los kabeltje
> gecre"eerd is. Hoe dat kan --zoals ik uit Paais verhaal opmaak-- weet ik
> ook niet. Misschien worden de /dev entries door udev gegenereerd?
De missende disk (losse kabel), was
/dev/sdd. De vreemde partities  doken op bij /dev/sdb en zijn een beetje
o.t. ;).

Wel leuk om te zien hoe enthousiast er nog steeds gereageerd wordt in dit
draadje, terwijl het oorspronkelijke probleem is opgelost (als ik het goed
heb).

Mvg, Guus Snijders