[linux] Re: bootable usb...

Frans van Berckel fberckel op xs4all.nl
Zo Jul 17 22:37:33 CEST 2016

On Sun, 2016-07-17 at 22:18 +0200, hans paijmans wrote:
> O nee, /dev/sdb heeft natuurlijk geen uuid.
>
> In ieder geval: ik heb natuurlijk de namen in het grub-menu wat
> veranderd om te weten of hij die vanaf de usb leest of vanaf de disk.
> Hij leest ze dus niet vanaf de usb.
>
> Maar als ik nu het commando
>
> grub-install --root-directory=/media/target /dev/sdb

Dit doe je goed. In de vorige e-mail stond het fout. Gooi voor de
zekerheid grub in boot even weg, voordat je het nogmaals doet.

# cd /media/target/boot
# mv grub/menu.lst .
# rm -R grub
# grub-install --root-directory=/media/target /dev/sdb
# mv menu.lst grub

> opnieuw geef, krijg ik het antwoord
>
>   /dev/sdb1 does not have any corresponding BIOS drive

Misschien een vreemde gedachte, maar is de usb stick nog steeds
/dev/sdb? En is de mount naar /media/target nog wel actief?

# df

Met vriendelijke groet,

Frans van Berckel