[linux] Re: bootable usb...

Hans Paijmans j.j.paijmans op gmail.com
Ma Jul 18 15:13:16 CEST 2016

Succes! En dat had vlugger gekund :-(

Het bleek dat het PCtje waar ik op werkte, niet van deze USB stick kon
booten, hoewel het wel in de BIOS opties stond. Toen ik de stick in een
andere PC duwde ging het opeens wel.

Schoonheidsfoutje: de ethernet poort zit op een ander nummer; eth1
i.pl.v. eth0. En het eerste PCtje wil niet meer van de eerste GRUB menu
optie booten (wel van de tweede).

Alles bij elkaar lijkt me dit toch eenvoudig te scripten. Jammer dat ik
zo'n script niet kon vinden op het internet en te oordelen aan de vele
noodkreten op google is het er ook niet.

En nu ga ik me toch maar eens verdiepen in de ins en outs van GRUB, want
het is me nog niet duidelijk hoe het precies werkt.

Frans, bedankt voor je hulp.

Paai

--
Dr. J. J. Paijmans