[linux] Re: RaspBerry 3: OS niet op SD-kaart

Jordy Deweer jordydeweer op gmail.com
Zo Jul 24 17:54:09 CEST 2016

Beste,

Nou, ik heb genoeg grote SD's, die vanuit een camera, voor mijn daisyspeler
(ik ben blind), maar in de RPi moet toch zo'n MicroSD van de smartphone?

Het is voor mij een probleem om een grote MicroSD te verkrijgen. Ik zal
daarom even mijn vraag wat aanpassen...

Is het mogelijk om alleen het besturingssysteem op de SD-kaart te zetten,
van 8 of 16GB en bijvoorbeeld programma's en data, dus ook gebruikersmappen
en dergelijke, op een exterse schijf te installeren en zetten?
Ik was misschien beter wat duidelijker geweest! Mijn excuses hiervoor.

Ik wist dat de RPi geen BIOS heeft! Inderdaad, ik heb linux op een oude pc
gezet door even wat met de poorten te rommelen, met behulp van een ziend
persoon... Als ik op die machine op escape druk kan ik laden naar
verschillende componenten, enkele kaartlezers, mijn cd-station (dat stuk is
maar wel was aangesloten), een floppy, die niet was gekoppeld en de
usb-poort. Als ik de usb koos dan kon in gewoon de bestanden van die usb op
de schijf kopiëren en klaar is kees, heel linux was geïnstalleerd, maar die
computer is te groot en hij is te gulzig op de stroom! Darom zou ik voor de
PI gaa, dat is een goede Linux Ontwikkelingsopgeving en ik kan er veel mee!

Alvast bedankt voor de hulp.
Groetjes, Jordy