[linux] Re: hoe specifieer je spatie in updatedb? opgelost

Di Jun 14 22:34:32 CEST 2016

Daniel C. von Asmuth schreef op 2016-06-14 16:44:
> Aldus schreef Julien Michielsen op Tue, Jun 14, 2016 at 04:24:35PM
> +0200:

> Laten we eens beginnen met 'zoals de handleiding zegt':-(
> Op mijn systeem zou dat neerkomen op
> 	sudo /usr/local/bin/updatedb --prunepaths <PATHS>
>
> Nu zou je waar hierboven staat '<PATHS>' dat kunnen vervangen door
> '/Virtualbox\ VMs' (met of zonder de aanhalingstekens) Het probleem is
> alleen dat de man page zegt dat die variabele een lijst padnamen moet
> bevatten gescheiden door witruimte, dus het zou kunnen dat je een
> probleem hebt als directory namen een spatie bevatten.

> [...]

Dank voor je antwoord. De source had ik gelukkig niet nodig. Zoals jij
schreef moest ik het commando specificeren als

      sudo /usr/local/bin/updatedb --prunepaths <PATHS>
terwijl ikzelf

      sudo /usr/local/bin/updatedb prunepaths='/Virtualbox\ VMs'
twee min-tekens voor "prunepath" deden het.
Als je 't ziet is het helder ;-((

- -
-W-
Julien Michielsen