[linux] Re: hoe specifieer je spatie in updatedb?

Di Jun 14 16:44:32 CEST 2016

Aldus schreef Julien Michielsen op Tue, Jun 14, 2016 at 04:24:35PM +0200:
> Ik wil graag de directory van Virtualbox uitsluiten van mijn
> updatedb commando. De directory van Virtualbox heeft een spatie
> in de naam. en heeft de naam "Virtualbox VMs"
> daar houd ik rekening mee door het commando te specificeren als
> sudo /usr/local/bin/updatedb prunepaths='/Virtualbox\ VMs'
> De machine begrijpt dit niet en antwoordt
> updatedb: invalid option prunepaths
>
> Hoe zou ik het commando moeten geven?
> bvd
> Julien

Laten we eens beginnen met 'zoals de handleiding zegt':-(
Op mijn systeem zou dat neerkomen op
	sudo /usr/local/bin/updatedb --prunepaths <PATHS>

Nu zou je waar hierboven staat '<PATHS>' dat kunnen vervangen door
'/Virtualbox\ VMs' (met of zonder de aanhalingstekens) Het probleem is
alleen dat de man page zegt dat die variabele een lijst padnamen moet
bevatten gescheiden door witruimte, dus het zou kunnen dat je een
probleem hebt als directory namen een spatie bevatten.

Anders wordt het tijd om in de source te duiken en dit door iets
handigers te vervangen, bijv. een ':' als scheidingsteken.

Suc6,

Daniel

--

		Beware of logic, for it leads to paradox.
		Steer clear of paradoxes, for they defeat logic.