[linux] HP Laserjet 4000 - HPLIP - No Installed HP Devices Found

lnx lnx op kpnmail.nl
Do Nov 24 13:12:09 CET 2016

On 24/11/16 12:06, Daniel C. von Asmuth wrote:

> De rest van de informatie suggereert dat uw Linux machine de printer
> netjes herkent.

Inderdaad. Alleen HPLIP - Device Manager herkend/ziet het device niet!

> Een simpele test:
> echo -ne "Ik ben druk, maar jij bent drukker.\xd\xa\xc" >/dev/lp0
> (uit te voeren als root, zou met alle normale line printers moeten
> werken)

Werkt goed. Drukt het gewoon af al dient de invoer van het blaadje wel
handmatig te gebeuren via Lade 1.

> Als u in CUPS een grafische testpagina kunt afdrukken, dan zijn de
> juiste drivers ook ge"installeerd voor zover u die nodig hebt.
>
> De volgende test:
> date | lpr -P hplaserjet4000
> Dit keer uit te voeren als een gewone gebruiker. Als dat lukt werkt
> de print spooler ook.

Werkt goed. Drukt het gewoon af al dient de invoer van het blaadje wel
handmatig te gebeuren via Lade 1.

 Zo niet, probeer dan eens
> http://localhost:631/
> in uw web browser te openen

(Dit werkt trouwens allemaal goed!)

> Suc6,
>

> Daniel

Printer heeft altijd goed gewerkt onder LMDE1 (met HPLIP) maar ben sinds
kort over op LMDE2, geen upgrade maar een nieuwe installatie gedaan.

Fred

PS. Ben er vanavond weer om eventueel te reageren

--

Linux status: - normaal GUI en iets minder CLI gebruiker -