[linux] onwillige adres-import: "you must assign at least one column"

Gerald Sprik g.sprik op hccnet.nl
Vr Okt 7 14:31:33 CEST 2016

Op vrijdag 7 oktober 2016 13:12:51 schreef Julien Michielsen:

> Alvorens bestand te importeren in kaddress, specificeer ik de
> eigenschappen van het
> bestand, en dat doe ik zoals je kunt zien op
> http://michkloo.home.xs4all.nl/ssunicode.png

Je zou in het witte vlak onder "skip first row of file" direct een
overzicht moeten zien van alle velden in het csv bestand.

Vervolgens zou je dan elk veld (minstens één veld) in het csv bestand moeten
koppelen aan een veldnaam dat al bestaat in je adresboek. Dat wordt bedoeld
met de onderstaande foutmelding. De gekoppelde velden worden dan geimporteerd.

Je kan zelf een simpel testbestandje maken, om te zien hoe dit werkt.

Het csv bestand wordt om een of andere reden niet goed ingelezen.

Heb je de toegangsrechten van dat csv bestand goed staan?
Kun je het csv bestand wel inlezen in een editor, bijvoorbeeld kwrite?
Zijn alle regels correct aangemaakt (met , als veldscheiding)?
Geen blanco regels?