[linux] create shortcut op Kubuntu desktop

paai j.j.paijmans op gmail.com
Ma Okt 31 20:28:02 CET 2016

Alleen voor Kubuntu gebruikers...

Zoiets eenvoudigs als het toevoegen van een shortcut naar een applicatie
op de default kubuntu desktop wil maar niet lukken.

Kubuntu kent meerdere organisaties voor de desktop. Ik gebruik(te)
doorgaans de Folder view, maar omdat Linux de Radeon niet meer wil
ondersteunen, ben ik teruggevallen op 14.04. De Folder View  laat het in
14.04 na een  reboot meestal afweten en valt dan terug op de Default
Desktop.

Niet getreurd, dan maar de Default Desktop gebruikt. Maar het is me niet
duidelijk hoe je shortcuts op de Default Desktop plaatst. 'rechts
klikken' geeft een hoop gel*l over widgets, maar niets over het
toevoegen van shortcuts. Internet is ook niet duidelijk hierover.

Paai

--
Paai v.a. Danzig