[linux] en nu de grafische kaart nog...

paai j.j.paijmans op gmail.com
Wo Sep 14 12:45:52 CEST 2016

Zoals gezegd (ik hoop dat het op de lijst is aangekomen) is het gelukt
om Win10 en Linux op een manier die mij bevalt samen te laten leven. Nu
het volgende probleem.

De PC heeft een Radeon R7 Kaveri als ge"integreerde grafische kaart. Nu
blijkt dat (K)ubuntu 16.04 de Catalyst drivers niet meer ondersteunt en
hij start op in 1024x768. Dat is wel erg klein (of groot, net hoe je het
bekijkt).
Vanochtend zitten pielen met xrandr, maar die kwekt van "xrandr: screen
cannot be larger than 1024x768".  Dat is zelfs voor de Open Source
driver toch wel erg benepen. Kan ik daar nog iets aan doen, behalve een
vroegere versie van Linux installeren?

Paai