[linux] nas hdd crash

Fred fred.d op xs4all.nl
Zo Sep 18 12:00:42 CEST 2016

Op 17-09-16 om 18:10 schreef Frans van Berckel:

> Wat wij van de week bedacht hadden, kan sterk vereenvoudigt worden. Dat
> met losetup bijvoorbeeld hoeft helemaal niet, heb ik gelezen.
>
> Mijn advies reboot eerst even, dan zit er niks in de weg.

Hoi Frans,

Geloof het of niet. Ik heb denk ik een uur voor dit bericht die 2 hdd's
in een andere nas geduwd..:-(
Dus nu is de data zeker weg. Maar het lijkt er op dat een van beide
schijven gewoon kapot is. Als ik deze in de pc stop wil deze niet
starten. iets met COMRESET. En voor de NAS geldt hetzelfde. Als deze
schijf erin gaat doet die het ook niet.

Dus toch een geval van jammer maar helaas...
Ik heb er dan wel een nas bij waar het lijden mee kan beginnen ;-)

gr Fred