[linux] nas hdd crash

Frans van Berckel fberckel op xs4all.nl
Zo Sep 18 14:34:25 CEST 2016

On Sun, 2016-09-18 at 12:00 +0200, Fred wrote:

> Hoi Frans,
>
> Geloof het of niet. Ik heb denk ik een uur voor dit bericht die 2
> hdd's in een andere nas geduwd..:-( Dus nu is de data zeker weg.

Au.

> Maar het lijkt er op dat een van beide schijven gewoon kapot is. Als
> ik deze in de pc stop wil deze niet starten. iets met COMRESET. En
> voor de NAS geldt hetzelfde. Als deze schijf erin gaat doet die het
> ook niet.
>
> Dus toch een geval van jammer maar helaas...
> Ik heb er dan wel een nas bij waar het lijden mee kan beginnen ;-)

Zelf zou ik er slecht van slapen. Maar jij gebruikt 2x een smiley.

Check nog even of er garantie op de disk zit! Meestal is dat 3 jaar.
Dat doe je het best rechtstreeks bij de fabrikant. Daar eerst een RMA
nummer aanvragen, voordat je de disk met de postbode mee geeft.

Met vriendelijke groet,

Frans van Berckel