[linux] Uitschrijven

Wo Sep 21 12:56:23 CEST 2016

Aldus schreef Winston S. Figueira op Wed, Sep 21, 2016 at 09:36:41AM +0200:

> Beste Vrienden,

Beste Winston, geachte Bestuursleden, geliefde vrienden & vijanden,

U schrijft:
> Wilt u mij daarom hiervoor van uw mailing list halen?

Ik hoop dat u wist dat uw verzoek naar enkele honderden Linux
liefhebbers ging, die niet in staat zijn om eraan te voldoen.
Als u zich echt wilt uitschrijven, probeert u eens
	https://lists.nllgg.nl/listinfo/linux

> Een paar weken geleden heb ik mij aangemeld om Linux nieuws/enz. te
> ontvangen.

Er zijn een aantal web sites met Linux nieuws, zoals
https://www.linux.com/ en http://lwn.net/

Voor Linux nieuws zijn er ook verschillende bladen zoals Linux Journal,
Linux Voice, Linux Magazine (aanrader), Linux Magazine (geen aanrader),
Linux Format en de algemene Computable en Automatiseringgids.
	http://agconnect.nl/artikel/ict-gehalte-miljoenennnota-stelt-teleur

De Linux mailing lijst wordt vooral gebruikt door mensen die een
specifiek technisch probleem hebben; andere lezers die denken dat ze een
oplossing hebben, reageren daar dan op.

> Omdat ik een beginner ben, en datgene wat er besproken en behandeld wordt
> zeer beknopt
> en specifieke kennis vereist, heb ik er nu even niets aan.

De laatste weken wordt er een intensieve discussie gevoerd over een
vraag over een Linux NAS. Als het onderwerp u niet interesseert mag u
berichten gerust wissen. De vraagsteller had nog niet zoveel ervaring
waardoor een aantal commando's en detail werden besproken.

> U kunt mij wel helpen door mij in contact te brengen met iemand (M/V) die
> enthousiast is met Linux,

Kom eens naar een NLLGG-bijeenkomst, dan hebt u gelijk contact met
dozijnen Linux enthousiasten of naar de MegaCompufair a.s. zaterdag
https://www.compusers.nl/compusers-megacompufair-2016

> CMS/Joomla!/Wordperfect ten behoeve van een bestaande website die van
> Dreamweaver naar Joomla!

25 jaar geleden was ik goed in WordPerfect, maar ik heb het in geen
jaren meer gezien :-(

U hebt kennelijk vooral belangstelling voor web design. Dat past best
binnen het kader van onze vereniging. Misschien zitten er op deze
lijst nog meer mensen die daar mee bezig zijn. Er is een groepje
bezig met het bouwen van de NLLGG website met Drupal, maar ik weet niet
hoe veel het er zijn. De HCC heeft onder de IG Digimedia ook een groepje
voor webdesign, maar hoe actief die zijn is niet zo duidelijk.

Misschien kan de ProgrammaCommissie een lezing of workshop over het
onderwerp organiseren. Als u er verstand van heeft, bent u welkom
als spreker.

> omgezet moet worden. 2 Sessies adviserend zijn voldoende want er is
> voldoende basis kennis in huis.

De NLLGG is geen adviesbureau of cursusinstituut.

> U kunt hiervoor mijn email adres doorgeven.
>
> Hopen op uw begrip en hulp
> Succes en groet, WsF.

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--
Disclaimer: bovenstaande is mijn mening en geen officieel standpunt van
de NLLGG of HCC