[linux] CentOS 7 redundant

Vr Aug 11 17:47:52 CEST 2017

Aldus schreef Jordy Deweer op Fri, Aug 11, 2017 at 05:01:26PM +0200:

Alle Tuxheads, kernkoppen, voetbalvandalen en chick friends,

> Ik vraag dit in naam van een vriend die ik met zijn server help. Ik heb dit
> echter zelf nog nooit gedan en ik vindt niet echt een plaats waar ik deze
> informatie zou kunnen vinden.

De site van Red Hat is een tikje onoverzichtenlijk. Probeer eens:
https://www.redhat.com/en/files/resources/en-rhel-high-availability-add-ons-0000000.pdf

> Maar hoe zorgen we ervoor dat twee CentOS 7 servers redundant worden, zodat
> alles naar een tweede server gebackupt wordt? En ook dat die server
> automatisch overneemt, als de hoofdserver uitvalt of de geest geeft op enig
> andere manier?

Dat noemen we high-availability. Het is zowat tien jaar geleden dat ik
daar een lezing over heb gegeven. Tegenwoordig gebruikt Red Hat Corosync.

> Alvast bedankt bij voorbaat voor de hulp
>

> Vriendelijke groeten,
>
> Jordy Deweer.

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth