[linux] synchronize news with thunderbird

Ma Dec 4 19:33:42 CET 2017

Aldus schreef paai op Mon, Dec 04, 2017 at 06:20:27PM +0100:
> Hallo,
>
> ik behoor tot de oude garde en gebruik dus nog usenet. Dat doe ik met
> thunderbird. Nu lees ik nieuws op verschillende computers en het is
> vervelend dat de groepen op die verschillende computers uit de pas lopen.

Hiermee is de vraag: "zijn er nog mensen die Usenet gebruiken?" beantwoord.

> Om te beginnen heb ik op een fileserver een directory News gemaakt en de
> News-directories van de individuele clients met een dynamic link daarnaar
> laten verwijzen. Klinkt logisch, maar leidt dus niet tot het gewenste
> resultaat.

Dit is een ietwat merkwaardige aanpak. We vragen ons af wat het gewenste
resultaat zou kunnnen zijn.

De voor de hand liggende reaktie is dat u een INN server kunt inrichten
voor de gebruikers in uw omgeving. Dan zien alle clients weer dezelfde
nieuwe berichten.

Een heel andere mogelijkheid is om de dot file waarin de clients
bijhouden welke berichten u al gelezen hebt te 'synchroniseren'.
Dan is een file server een mogelijkheid.

Suc6,

Daniel

--

		Geeks of a feather cruft together