[linux] Stora Nas

Do Dec 7 15:58:31 CET 2017

Aldus schreef paai op Wed, Dec 06, 2017 at 06:58:33PM +0100:
> [...]

Het feit dat u het apparaat kunt benaderen is goed nieuws. We vragen ons
dus af hoe u daarin slaagde en wat u precies deed. Evenmin weten we
wat voor bestanden er op het ding staan. Zonder nadere informatie blijft
de groep ook maar gissen.

> Als ik door de handleiding neus
> (http://www.downloads.netgear.com/files/Stora_UM_26May11.pdf) lijkt het
> alsof alleen media files (JPG,MP3, MOV etc.)  toegankelijk zijn. Wat gebeurt
> er als je bijvoorbeeld een TXT file probeert op te slaan en weer op te
> vragen?

Een handleiding van 157 pagina's waar weinig uit op te maken valt. Het
apparaat ondersteunt FTP, FTPS, (HTTP en HTTPS voor de User Interface,
SSH voor de Command Line Access), UPnP en nog een paar protocollen, maar
SMB (alias CIFS) wordt nadrukkelijk nergens genoemd, laat staan NFS of
iSCSI. Het apparaat werkt onder Windows™ en MacIntosh mits u de StoraAgent
software draait (die allicht geen Linux ondersteunt en Windows 10 misschien
ook niet). Het apparaat wordt ook geen NAS genoemd.

Dit zou een interessant klusje kunnen zijn.

Suc6,

Daniel

--

		Geeks of a feather cruft together