[linux] Lokatie

Guus Snijders gsnijders op gmail.com
Vr Dec 8 20:17:02 CET 2017

Op 8 dec. 2017 16:54 schreef "Daniel C. von Asmuth" <
asmuth op bakunin.xs4all.nl>:

Aldus schreef Guus Snijders op Fri, Dec 08, 2017 at 03:27:28PM +0100:
> bij

Waarschuwing: we dwalen een beetje af...

Je hebt gelijk. Het begint er op te lijken dat de puzzel zelf interessanter
is dan de oplossing; ).
De wat moeizame communicatie helpt daarbij ook niet echtom bij het doel te
blijven.

[knipje]

> In het andere draadje is inmiddels redelijk duidelijk dat het om een cifs

> share gaat.

Mij nog niet duidelijk....

Excuus, naast de berichten op de lijst had ik ook wat off-list berichten.
Hoewel er nog niks definitiefs is verteld,  lijkt het wel steeds meer op
een smb/cifs share.

Ergens is het wel komisch; er is ergens al geadviseerd om even een nieuwe
User op die NAS aan te maken, om dan met die credentials de share ff te
mounten. Op een of andere manier is dat nog niet gelukt of heeft de OP dat
nog niet begrepen.
Ondertussen keuvelen wij vrolijk verder over iets wat complex lijkt, maar
waarschijnlijk relatief simpel is ;).

> Nu nog even wachten tot bij de OP het juiste kwartje valt en dan zou het
> vlot opgelost moeten zijn ;).

U is wellicht geboren in de twintigste eeuw:-)

Haha. Dat zal ik niet ontkennen; ).

Mvg, Guus Snijders