[linux] iemand van jullie (in het bijzonder ubuntu gebruikers) fstrim werkend?

michkloo michkloo op xs4all.nl
Za Dec 16 12:14:24 CET 2017

Afgelopen nacht kwam ik op de gedachte dat een automatische wekelijkse
backup een
goede actie zou kunnen zijn. Ik zag dat er al een directory cron.weekly
was aange-
maakt, met daarin onder andere het bestand fstrim.  Dat fstrim-bestand
zou wekelijks
een trim-operatie op al mijn bestanden uit moeten voeren, en ik dacht
mijn backup
daaronder te zetten.  Goed, de backup heb ik eronder gezet, en ik heb de
cron-weekly
uitgevoerd.  Met het resultaat dat mijn backup nu is uitgevoerd (en ik
in het vervolg
dus zaterdags een backup draai), maar ik kan niets vinden van fstrim. Ik
voer het uit
als ยจ/sbin/fstrim -v --all || true", en dan zou er toch in
/var/log/syslog een melding
moeten staan hoeveel MB er afgeknipt is, maar niets daarvan. Iemand een
suggestie wat
ik fout heb gedaan?

--
J. Michielsen