[linux] php-vraag

paai j.j.paijmans op gmail.com
Wo Jan 4 10:09:46 CET 2017

Ik zit alweer een ochtend dom naar het probleem te kijken hoe ik vanuit
php een commando via 'system'' moet uitvoeren.  Al jaren lang zonder
veel problemen gedaan, maar nu is er weer iets raars. Het voorbeeld met
'ls' werkt zoals verwacht, maar wat ik wil, met 'amixer' het geluid
uitzetten, geeft nada. Ook nog geprobeerd met: sudo su paai -c
'amixer...', met de juiste paths voor sudo en su, maar het helpt
allemaal niet veel...

  $command="/usr/bin/amixer set PCM 0";    //$command="ls";

   $last_line=system($command,$retval);
   echo $command ."; ".$retval." ".$last_line."<br>";

en dat geeft een exit code van 1 terug (en geen $last_line):

/usr/bin/amixer set PCM 0; 1

--
Paai v.a. Danzig