[linux] vraag over zetten van hotkey voor screen-snapshot in suse 42.1

Ma Jan 16 12:50:57 CET 2017

Toen ik nog de kde-versie van suse had, ging het heel gemakkelijk

een screen-snapshot te maken. De default-hotkey was print-screen.

Dat blijkt ook zo te zijn onder  SuSE 42.1, met dit verschil dat die nu

onder <Shift> Print zit. (waarbij ik aanneem dat Print de Print-screen

toets op mijn toetsenbord is.  Maar wanneer ik shift-prntscr indruk,

dan zie ik niets gebeuren.  Ligt dat aan mij, en moet je dan een

specifieke shift-toets gebruiken (bv de linker), of maakt dat allemaal

niet uit.  Iemand van jullie met SuSE 42.1-gnome die dit werkend heeft,

en mij wil vertellen hoe dit aan te pakken?

Bij voorbaat dank

Julien

--
Julien Michielsen