[linux] Steeds meer problemen met het printen van PDF-bestanden

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Ma Jan 16 14:34:03 CET 2017

On Mon 16 Jan 2017, lnx wrote:

> Ben op zoek naar een programma voor het printen van PDF-bestanden,
> gebruik nu Evince:

Ik heb "gewoon" cups geinstalleerd voor het printen, en doe dan
lpr bla.pdf
en dan komt de pdf er keurig uitgerold.

Maar misschien bedoel je displayen (tonen op scherm) in plaats van
printen?

Ik gebruik de stokoude xpdf nog altijd naar volle tevredenheid.
Desnoods kun je het ook in je (chrome) browser laten zien, gebruik dan
als url file:///home/lnx/mijn.pdf
(locatie uiteraard aanpassen)

> $ sudo apt-cache show acroread
> Package: acroread
> Source: adobereader-enu
> Version: 9.5.5-dmo1
> Installed-Size: 73122
> Maintainer: Christian Marillat <marillat op deb-multimedia.org>
> Architecture: i386

Je gebruikt zelf blijkbaar amd64, dus om deze acroread te kunnen
gebruiken moet de complete i386 omgeving erbij geinstalleerd worden.

> 0 upgraded, 64 newly installed, 0 to remove and 0 not upgraded.
> Need to get 39.7 MB of archives.
> After this operation, 117 MB of additional disk space will be used.
> Do you want to continue? [Y/n] n

Sowieso heb ik al jaren geen acroread gebruikt.

Paul