[linux] Steeds meer problemen met het printen van PDF-bestanden

meine trialero op gmx.com
Ma Jan 16 21:09:21 CET 2017

On Mon, Jan 16, 2017 at 02:11:00PM +0100, lnx wrote:
> Hallo Linux,
>
> Ben op zoek naar een programma voor het printen van PDF-bestanden,
> gebruik nu Evince:
>
> $ evince --version
> GNOME Document Viewer 3.14.1
>
> maar deze heeft steeds meer moeite met het printen van de "nieuwere" PDF
> bestanden. Een alternatief is Okular maar deze werkt alleen onder de
> KDE-paraplu wat geen optie is en een ander alternatief is Acroread:

via deze link kan je nog een paar reviews lezen:

http://www.tecmint.com/linux-pdf-viewers-and-readers-tools/

nieuwere pdf's hebben jammer genoeg ook steeds meer
beveiligingsproblemen, en adobe staat niet bekend om het goed oplossen
van die problemen... daarnaast is het stopzetten van een viewer voor Linux gewoon
arrogant.

mijn advies is om eens goed na te denken of en hoeveel je van die
nieuwste pdf bestanden je werkelijk nodig hebt. of kan je ook toe met
een geprint-ingevuld-gescand formulier? (het kan ook zijn dat je ze echt
wel nodig hebt en telkens om een FOSS-waardig en low tech oplossing te
vragen is op den duur vervelend...)

mijn ervaring is dat ik in 99% van de gevallen toe kan met xpdf en
soortgelijke viewers. en dat maakt de keuze eenvoudiger, de
kwetsbaarheid minder en de snelheid hoger.

--

//meine