[linux] Steeds meer problemen met het printen van PDF-bestanden

lnx lnx op kpnmail.nl
Ma Jan 16 22:03:30 CET 2017

On 16/01/17 21:09, meine wrote:

> via deze link kan je nog een paar reviews lezen:
>
> http://www.tecmint.com/linux-pdf-viewers-and-readers-tools/

Interessante link!

> nieuwere pdf's hebben jammer genoeg ook steeds meer
> beveiligingsproblemen, en adobe staat niet bekend om het goed oplossen
> van die problemen... daarnaast is het stopzetten van een viewer voor Linux gewoon
> arrogant.

Heb me al zoveel geergerd aan dat soort bedrijven dat ik de ergenis
inmiddels ruimschoots voorbij ben maar je hebt gelijk.

> mijn advies is om eens goed na te denken of en hoeveel je van die
> nieuwste pdf bestanden je werkelijk nodig hebt.

Het is een ontwikkeling die je niet kunt tegenhouden en wanneer het
closed source blijft dan weet je het wel.

 of kan je ook toe met
> een geprint-ingevuld-gescand formulier? (het kan ook zijn dat je ze echt
> wel nodig hebt en telkens om een FOSS-waardig en low tech oplossing te
> vragen is op den duur vervelend...)

Voorbij de ergenis...... maar je hebt gelijk.

> mijn ervaring is dat ik in 99% van de gevallen toe kan met xpdf en
> soortgelijke viewers. en dat maakt de keuze eenvoudiger, de
> kwetsbaarheid minder en de snelheid hoger.

Voor het "viewen" wel maar voor het printen van de steeds nieuwere pdf's
heb ik zwaar mijn twijfels.

Fred