[linux] Steeds meer problemen met het printen van PDF-bestanden

lnx lnx op kpnmail.nl
Di Jan 17 15:16:39 CET 2017

On 17/01/17 14:58, Paul Slootman wrote:
> On Tue 17 Jan 2017, lnx wrote:

[...]

> OK, dus de device heet /dev/lp0 en niet /dev/parport0, duidelijk toch.

Nou niet helemaal, als ik het dus goed begrijp "ziet" CUPS die printer
via /dev/lp0 en "ziet" HPLIP diezelfde printer via /dev/parport0

> Probeer het eens met /dev/lp0

$ pdf2ps 20170115.www.thuisarts.nl.winterhanden_wintertenen.pdf > /dev/lp0

Doet niets....

$ lpq
HP_LaserJet_4000 is ready
no entries

> Overigens heeft die sudo hier totaal geen effect (of je moet die pdf
> file niet zomaar kunnen lezen). De redirect naar de device gebeurt
> VOORDAT sudo gestart wordt. Typische oplossing zou zijn:
>
>     pdf2ps 20170115.www.thuisarts.nl.winterhanden_wintertenen.pdf | sudo tee /dev/lp0 > /dev/null
>

> Paul

Fred

--

Linux status: - normaal GUI en iets minder CLI gebruiker -