[linux] Steeds meer problemen met het printen van PDF-bestanden

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Di Jan 17 21:40:34 CET 2017

On Tue 17 Jan 2017, lnx wrote:

> $ grep 99 /proc/devices
>  99 ppdev

OK, dat is de lowlevel parallele port driver; daarmee kun je ook lezen
vanaf de port in userspace. Dat zal wel voor die hp software nodig zijn.
"Gewone" printer output zal via /dev/lp0 gaan; maar je zal ook niet
tegelijk /dev/lp0 en /dev/parport0 kunnen benaderen, dan zal dat
hopeloos elkaar tegenwerken.

Gewoon de netwerkkabel aansluiten :) Parallele porten zijn zoo 1987.

Paul