[linux] Canon Pixma print dubbelzijdig zonder top-marge

meine trialero op gmx.com
Wo Jan 18 14:13:40 CET 2017

hoi,

na mijn vraag naar jullie ervaringen met printers en Linux heb ik een
Canon Pixma MG5750 aangeschaft. goede prijs, werkt ook met niet-canon
inkt, ben maw dik tevreden. op één ding na:

met dubbelzijdig printen slaat de printer de top margin van de oneven
pagina's over. de print begint direct aan de papierrand met de tekst die
dus eigenlijk 2cm lager moet staan.

bij enkelzijdig printen gebeurt dit niet.

ik gebruik Fedora 25 met CUPS + Gutenprint 5.2.11, printer wordt
automatisch herkend als "Canon MG5700 series"

kent iemand dit probleem en de oplossing?

TIA

--

//meine