[linux] http headers

paai j.j.paijmans op gmail.com
Wo Jan 25 15:33:37 CET 2017

Dat het een esp8266 is, is niet belangrijk. Hij kan de binnenkomende
data gewoon lezen, inclusief de http-headers. Zover ik nu weet heb je
request headers en response headers; de server (esp8266) ontvangt
request headers, en daar zit klaarblijkelijk per default geen Date-field in.

Nu kan ik voor deze specifieke applicatie de eerste keer de datum in een
GET-field meegeven, maar dat is niet elegant omdat ik dan een
tweetraps-raket moet maken (de eerste webpage wordt dan op de client een
php-script dat vervolgens de URL van de server met de juiste tijd
aanroept. Dat stuit me een beetje tegen de borst.

Paai