[linux] was Bestandsassociaties nu 4dos

paai j.j.paijmans op gmail.com
Do Jan 26 09:32:31 CET 2017

Gossie, ja... 4dos. Mijn favoriet voordat ik met Unix kennis maakte.
Nee, ik heb wel eens gekeken of er iets dergelijks voor Unix was, maar
niet iets dat mij paste.

Aan de andere kant moet het niet zo moeilijk zijn zelf een dir-scriptje
te knutselen dat beschrijvingen van de bestanden laat zien vanuit een
text-file met beschrijvingen. Ingewikkelder zal het zijn om die
beschrijvingen betrouwbaar met cp en mv operaties mee te laten
verhuizen; moet je daar ook weer scriptjes  voor schrijven en voor je
het weet heb je een hele nieuwe shell geknutseld.

In feite heb ik dat ook eens gedaan, de paaishell, voor Windows 3.1.
Heeft op een stel Public Domain CDs voor Windows gestaan. Heb net nog
gegoogeld, maar niet meer terug te vinden.

Sic transit gloria mundi.

Paai